4 Temmuz 2013 Perşembe

A GENTİLMAN DİGNİTY

Hepimizin bir ilk aşkı mutlaka vardır. Kimimizin kavuşabildiği, kimimizin unuttuğu ve bazılarımızın hala beklediğin türden ilk aşklar... Sizlerinde var değil mi? Gelip kalbinizde uzun bir müddet kamp kuran bir ilk aşkınız var. Peki o kişinin ilk aşkınız olması onun gerçek aşk olduğunu göstermesi yeterli mi? Ben yeterli olduğunu düşünüyordum. Takiiii bu diziyi izleyene kadar... Daha önce bir çok dizide bunu fark etmiştim ama bu kadar içten olmamıştı. Tabi bundan JANG DONG GUN'un etkisi gözle görülür derecede büyük olsa gerek... :)

Gelelim dizimize... Dizide aslında konudan çok içinde işlenen arkadaşlık bağları beni çok etkiledi... Hele ki bu insanlar 20 yıldır arkadaşlarsa... Küsüratı olabilir tabiii... Birbirlerine hala bağlılar, çok zor olan bir şey bu...


Dizimizin Gentilman'leri Kim Do Jin, Choi Yoon,, Im Tae San Lee Jung Rok...
Kim Do Jin, zeki ve aynı zamanda aklına geleni söyleyebilen gereğinden fazla yakışıklı bir mimardır. Geçmişinde bir çok kadınla birlikte olmuştur. İlk aşkını hiç unutamamış ve birlikte olduğu diğer kadınlara asla aşık olmamıştır. Birde üstüne üstlük bu ilk aşkından çocuğu dahi vardır. 

Choi Yoon, dizinin en temiz yürekli beyefendisi... Kendisine ait bir avukatlık bürosu vardır. Kaybettiği eşini hala unutmamıştır ama başka bir kızı - ki bu kız kendi yaşının yarısı yaşında- sevmektir. Ama bu kızda en yakın arkadaşı olan Tae San'ın kardeşidir. Sevgisi ve arkadaşı arasında gidip gelen bir 40lı yaşında bir adam...

Im Tae San, Kim Do Jin'in mimarlık ofisinde çalışan bir mimardır. Aslında o mimarlık ofisi her ikisine de aittir. Çapkın biri değildir. Sadece ailesinin isteği olan; bir kadınla evlenip çocuk yapmak istemektedir.  Tae San, dizide bana göre sadece küfür etmeyi iyi bilen 40lı yaşlarda bir  beyefendi olarak rol alıyor. Ciddi anlamda iyi küfür ediyor ama bu adam... Kendisini cafede o iki adama Yi So nun abisi olarak tanıtması ise... Cidden kopmuştum...
          "Im Tae San: Bu köpek enikleri bir kadına şiddet mi kullanıyor. Hwak!  Be sizin *********! Heyt! ****** Öldüreceğim*****!  Bunu yapabilirdim. Ben Im Tae San."


Lee Jung Rok, dizinin en çapkın adamı... Evli olmasına rağmen önüne çıkan her fırsatta çapkınlık yapar. Karısı da az değil hani eli maşalı cinsinden hani... Yine dua etsin arkadaşları onu her seferinde kurtarıyorlar... Tabi onlarında çıkarı var ya bu işten neyse... Sonlara doğru neyse ki karısının kıymetini anladı da adam oldu bizimki... 



Dizinin dört bayanı  Seo Yi So, Kim Min Sook, Hong Se Ra ve Im Mı A Ri.... 

Seo Yi So, bir lisede ahlak bilim öğretmeni olarak çalışmaktadır. Im Tae San'a platonik olarak aşık olan ve Kim Do Jin'in gerçek aşkı olan bir kadın... Onca bölüm Kim Do Jin' e aşık olamadın ya, yemin ederim boğacaktım kadını...-- Adamın o kadar şirinliklerine ve cazibesine rağmen Im Tae San da m Tae San dedi ya ağzının ortasına geçirecektim bir tane... Hani onuda geçtim. Kim Do Jin sana gitmiş o ayakkabıları hediye almış, nasıl geri verirsin? Hiç mi vicdan yok sende ya? Neyse ki sende doğru yolu buldun ve Kim Do Jin'e gittin. Her ne kadar seni o bölümlerde kıskanmış olsam dahi şimdilik susuyorum. -- Arkadaşının ve ilk aşkının mutluluğundan başka bir şey düşünmeyen kadın... Ama inadı tutunca sevdiği adamdan da asla vazgeçemeyen bir kadın... 


Kim Min Sook, para babasını para anası olarak değiştiren bir kadın... Eşi Lee Jung Rok'un tüm çapkınlıklarına nasıl sonuna kadar katlandı kıyamam ben bu kadına ya... Dizide en çok sevdiğim kadın karakteriydi. Sanırım Yi So'dan sonra...

Hong Se Ra, dizide sevmediğim tek karakter varsa o da sanırım bu kadın... Bazen doğru şeyler söylese de ne bileyim böyle yerli yersiz konuşan arkadaşımın olmasını istemezdim. Bu arada Hong Se Ra ile Seo Yi So ev arkadaşı...Aynı zamanda Hong Se Ra, Im Tae San'ın kız arkadaşı....

Im Mi A Ri, Im Tae San'ın kardeşi ve kendi yaşının iki katı yaşında adama aşık olan bir kız...Ve o adam abisinin arkadaşı ise durumlar farklı tabi... Ama aşkı için o kadar çok çaba gösterdi ki hayran kaldım bu kıza... Gerçekten çok azimli... İnandığı şeylerin arkasından koşmaktan hiç çekinmiyor ve sonuna kadar gidebiliyor.

Bakın birde size tek taraflı aşk kullanma klavuzunu veriyorum-tabi kide dizden :)- Do Jin ,Yi So'ya vermişti... Şapşal ya :)-genelde tatlı bulduğum hareketlere şapşal derim- Kendi yaptıklarını yapmasını istedi...
1. Bütün gün beni düşün.
Yemeden içmeden ve uyumadan...
2. Şayet aradığında açmazsam ya da mesajını cevaplamazsam,
moralin bozulsun ve endişelen!
3. Evimin ya da ofisimin etrafında turla,
bana rastlamayı umarak...
4. Beni görsen bile, uzaklaşana kadar seyret beni...
Sevgiyle...
5. Başka bir kadınla konuşursam kıskançlıktan çatla
ve o kadının arabasına, arabanla tosla!
6. Benim ilkokul, orta okul ve lisedeki resimlerimi
nasıl olursa olsun ele geçir ve cüzdanına koy!
7. Ara sıra ansızın evime gel ve kalbimin hızla atmasına neden ol...


Dizi oldukça eğlenceliydi benim için... Özellikle Dong Gun olduğu sahneler... Seo Yi So'ya yaptığı teklifler ki bir kadın nasıl bu adamdan gelen teklifleri geri çevirebilir. Taş olursun yeminle... Yazık ama Do Jin'e nasılda masum masum "Beni biraz olsun sevemez misin?" diyor... Kıyamam ben sana... Her bölümün başında gösterilen o ilk 5-6 dakikalık geçmiş görüntüler. 40 yaşında ama hala ergen olan delikanlılar... Ve özellikle final bölümü Kim Do Jin'in evlenme teklifi...  Tanrım ağlayacaktım... Böyle bir evlenme teklifinin üzerine hangi kadın hayır derdi ki zaten? Bende böyle bir evlenme teklifi almak isterdim...




Kesinlikle kaçırılmaması gereken bir dizi... Her bölümü ayrı güzel her bölümü ayrı keyif verici... Eğer izlemediyseniz mutlaka ama mutlaka izlemeniz gereken bir dizi... Şiddetle ve ya güzellikle mutlaka tavsiyemdir. Her KORE fanı izlemeli...

Diziyi buradan izleyebilirsiniz. Çok güzel bir çeviri ve emek var. Çevirmenlerin eline sağlık...
A GENTİLMAN DİGNİTY

<<<Bir başka tanıtımda dizi-filmde görüşmek üzere>>>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder